شهدای دارالولایه سیستان زابل
شهدای دارالولایه سیستان زابل
شهدای زابل 
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهدای دارالولایه سیستان و آدرس shohadaysistan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





شهید محمود دولتی مقدم

تاریخ تولد: - / - /1345

محل تولد: زابل(پشت آب) - فيروزه اي

تاریخ شهادت: 27/10/1371

محل شهادت: کوهساران کوله سنگی (حد فاصل مرز ایران و پاکستان)

 

 

زندگینامه

روستای کوچک «فیروزه ای» در سال 1345 گهواره کودکی به نام محمود شد و دامان مادری متدین و باتقوا به تربیت او زینت یافت. نوای بامدادی تلاوت قرآن پدر، درس مذهب و دینداری به او آموخت و فضای معنوی خانواده، کودکی محمود را به روزهای درس و مدرسه پیوند داد، سیزده ساله بود که دست استکبار جهانی از آتش جنگ بیرون آمد. شرایط سنی و جسمی او مانعی در اختیار رفتن بود ولی با اراده و روحیه قوی، عشق رسیدن به فیض را به مرحله بلوغ رساند و در چهارده سالگی راهی جبهه شد. زندگی سرشار از عقیده و جهاد، شایستگی انتساب او را به فرماندهی گردان امام حسین (ع) به اثبات رسانید. در سال 1368 ازدواج کرد و پس از 3 سال اشتیاق در دیدن یادگار خود، خداوند دختری به نام محدثه به او عطا کرد ولی او با توجه به حس مسئولیت پذیری و شرکت در پاکسازی منطقه از اشرار، پس از 45 روز موفق به دیدار نوزاد خود شد. محمود دولتی مقدم در عملیات کربلای یک مجروح شد و عشق به حضور او را تا دقایق آخر هوشیاری در منطقه نگه داشت. او تواضع، ادب و اخلاص را زینت فرماندهی خود کرده بود و عشق به شهادت و سبقت از دیگران در مسابقه جهاد را رسم حضور در عملیاتها. او معتقد بود مسائل اعتقادی پلکان رسیدن به اهداف است. قرارگاه انصار (در مورد مسائل افغانستان) هم شاهد حضور خستگی ناپذیر او بود و گروههای جهادی افغانستان، وی را یک مشاور نظامی عملیاتی یافتند. و در حالیکه 26 ساله بود در تاریخ 27/10/1371جاده زاهدان به زابل، کوردلان نااهل در کوهساران «کوله سنگی» کمین گرفته بودند و ماشین محمود ،برادر و پدر بزرگوارش را مورد اصابت گلوله قرار دادند و دقایقی بعد پیکرهای سوخته آنها نقش دیگری بر مصحف سرخ شهادت شد.

 

سخن شهید

مقدس ترین لباسی که بر تن ما پوشیده شده لباس پاسداری است. باید هنگام پوشیدن این لباس با وضو باشیم تا بتوانیم حافظ دستاوردهای انقلاب باشیم. قرآن بخوانید. سعی کنید قرآن در خانه هایتان اسیر نشود و طوری باشد که قرآن برایتان ارزش معنوی داشته باشد. خانه هایتان را با تلاوت قرآن نورانی کنید تا زندگی تان یک زندگی مصفا شود. نماز را اول وقت بخوانید و اوقات فراغت خود را با مرور کتاب و هوشیاری کامل در نظارت بر کار نیروهای گردان و کسب تجربه از عملیات به سر برید. به خدا توکل کنید. از کثرت دشمن نترسید زیرا سلاح، سلاح ایمان است. انسان وقتی به کمال مطلوب برسد، معبودش او را به طرف خود می کشاند و در این دنیای مادی نگه نمی دارد، به جایی می برد که بالاتر از همه مکانها و همه جاهاست و ارزش آن از همه ارزشهای دنیوی و اخروی بالاتر است.

راوی:براتعلی میر- محمد صوفی - محمد آبتی - سرهنگ سندگل

 

نحوه شهادت

آخرین مأموریت بود. یکشنبه 27 دی ماه سال 71 که محمود به همراه پدر بسیجی و برادر فداکارش، با وانت لندکروز به سوی زابل حرکت کرد اما آن روز اشرار سرسپرده با بستن جاده مواصلاتی زاهدان- زابل، درصدد ناامن کردن منطقه و غارت برآمدند و در کوهساران «کوله سنگی» با ایجاد وحشت و چپاول مردم به ترور و آتش زدن خودروهای آنها پرداختند. ساعت 6:30 دقیقه بعدازظهر، خودروی حامل آقا محمود و برادر و پدر بزرگوارش به آن منطقه رسید. اما با مسدود شدن دو طرف جاده، راه برگشت نیز بسته شد و او با توجه به شناخت ماهیت عاملان شرارت به فکر اسناد محرمانه ای که از تیپ 4 سلمان فارسی به همراه داشت افتاد و تصمیم گرفت قبل از هر کاری مدارک را به هر نحو ممکن از صحنه خارج کند. کینه توزان به کمین نشسته نیز ماشین آنها را به وسیله انواع سلاحها مورد حمله قرار دادند و پس از شعله ور شدن خودرو، محمود و پدرش در آتش اشتیاق سوختند و مشتی خاکستر و پاره های استخوان سوخته در رجعتی سرخ، تشییع شد و پیکر برادرش چند روز بعد از اسارت به خاک سپرده شد.
بسوزان هر طریقی می پسندی
که آتش از تو و خاکستر از من

راوی:جعفر دولتی مقدم- علیرضا صلواتیان

 

 

وصیت نامه

وصیتنامه «... خدایا شرمنده و شرمسار هستم. علیرغم اینکه جبهه به جبهه و سنگر به سنگر به دنبال گمشده خود که شهادت نام دارد گشتم به آن نرسیدم ولی ای خداوند بزرگ به لطف و مرحمت تو ناامید نیستم. خدایا این بنده سرتاپا تقصیر را ببخش و بیامرز... پدرجان هیچگاه شکایت از مشیت پروردگار ندارم و در عوض به شما افتخار می کنم که با همه مشکلات و سختی ها با قامتی به استواری ایمان ایستاده اید و عظمت آدمی را به بی نیازی از خلق می دانید و همچنان شاکر خداوند تبارک و تعالی بوده اید و هستید...
برادران و خواهران شریفم:
... دنیا بی وفاست و ارزش دل بستن به زرها و زیورها را ندارد و چشم و دل به ذخایر آن بستن بیهوده می باشد ... هرگز از یاد خدا غافل نشوید و تمامی دستورات و احکام الهی را سرلوحه مسیر زندگی خود قرار دهید خصوصاً نماز را به وقت و به صورت جماعت برپای دارید تا موجبات رضایت خداوند قادر و توانا فراهم گردد... همسر مهربانم [از محدثه] ... کمال مراقبت و مواظبت را به عمل آورید تا انشاء الله بتواند در این دنیای زودگذر تمامی احکام الهی را با قوت انجام دهد و ادامه دهنده راه ائمه شود ...»

 

شادی روح شهید مقدم صلوات

منبع " صبح "



پیام خادم سایبری: همسنگر گرامی نظرات سازنده خودرا برای مابیان فرمایید. برای تعجیل درفرج منجی عالم وشادی روح شهدای، دارالولایه سیستان صلوات

نظرات شما عزیزان:

حسین
ساعت14:32---13 دی 1391
سلام دوست عزیز...وبلاگتون بسیار زیبا و پر محتواس...به ما هم سر بزنید...اگه تمایل داشتی تبادل لینک کنیم...
یا علی..


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 30 آذر 1391 ] [ 10:10 ] [ زریافتی ]
.: Weblog Themes By salehon :.

درباره وبلاگ

مقرسایبری شهدای دارالولایه سیستان ما شهیدان جنون بودیم از عهد قدیم سنگ قبر ماست دریا، نقش قبر ما نسیم شهر ما آن سوی آبی هاست، دور از دسترس شهر ابراهیم ادهم، شهر لقمان حکیم اندکی بالاتر از آبادی تسلیم محض صاف می آیی سر کوی صراط المستقیم خاک آن عرشی ست، گل هایش زیارت نامه خوان سنگفرش آسمانش بال های یا کریم شهر ما آبادی عشق است - اما عشق چیست؟ - عشق یعنی نوح و ابراهیم و عیسی و کلیم عشق یعنی «قاف » و «لام » قل هو الله احد عشق یعنی «باء» بسم الله رحمن رحیم
موضوعات وب
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 123
بازدید دیروز : 150
بازدید هفته : 619
بازدید ماه : 601
بازدید کل : 45490
تعداد مطالب : 303
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1

به این سایت رأی بدهید